Over Ons

Missie:

Sunsation als reisorganisatie organiseert duurzame reizen naar het zuiden van Spanje. Duurzame reizen worden steeds
populairder en zijn in het belang van cultuur en natuur. Sunsation reisorganisatie vindt dit zeer belangrijk voor onze toekomstige generaties, het behoudt van culturen en het beschermen van het milieu.

 

Visie:

Sunsation wil binnen 5 jaar bekend staan als “DE” touroperator van duurzame reizen naar zuid Spanje en hiermee duurzame
reizen te kunnen stimuleren zodat er meer mensen bewust worden van de invloed dat toerisme heeft op de natuur en op de culturen van andere volkeren. Naast het stimuleren van duurzaam toerisme zal Sunsation reisorganisatie vooral gebruik maken van lokale leveranciers om het gevolg van Leakage te verminderen en meer geld in dat gebied te investeren.



Doelstelling:

  • Naamsbekendheid:

    Sunsation reisorganisatie heeft als doelgesteld om in het eerste jaar in 35% van de huizen in Nederland bekend te zijn als reisorganisatie. Van de 25% die een positieve houding hebben tegenover de reisorganisatie zal er 10% overgaan op aankoop in het derde jaar. Deze cijfers dalen omdat er vaak wel een positieve houding is tegenover duurzaam en verantwoord reizen maar men wil er vaak niet meer voor betalen en daarom zullen er minder over gaan op aankoop. Dit is iets wat Sunsation reisorganisatie wil stimuleren en uiteindelijk de prijzen niet laten stijgen naar aanleiding van duurzaamheid, zodat er meer mensen tot aankoop over zullen gaan en bewuster worden van andere culturen en wat nodig is voor de planeet.

 

  • Duurzame reisorganisatie

    Sunsation reisorganisatie staat in het teken van duurzaamheid en willen hiermee binnen 3 jaar bekend staan als één van de grootste duurzame reisorganisaties naar Spanje zijn. Dit zal worden bereikt door het verkopen van green Seats en het gebruiken van lokale leveranciers. Naast de green Seats en lokale leveranciers zullen de activiteiten op de bestemming ook worden aangepast om zo duurzaam en milieuvriendelijk mogelijk te zijn.

 

  • Stimuleren duurzaamheid

    Sunsation wil binnen twee jaar een voorbeeld zijn voor duurzame bedrijven en verantwoordelijk ondernemers. Hiermee zal het stimuleren van duurzaamheid beginnen met het gebruiken van verschillende organisaties en instanties die staan voor verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Het informeren van de bevolking is hierbij ook van groot belang. De reiziger is uiteindelijk degene die moet kiezen voor een duurzame vakantie waarbij de prijs iets hoger ligt maar de zelfontplooiing en zelfgenoegen ook stijgt. Egotoerisme is een belangrijk begrip waarbij er niet negatief naar het woord egoïsme gekeken moet
    worden, een egotoerist gaat voor zichzelf maar helpt hierbij wel de lokale bevolking en daarom is het informeren van de Nederlandse bevolking van groot belang.

 

 

Doelgroep:

Als doelgroep is er gekozen voor jongeren tussen de leeftijden 16 en 25 jaar oud. Dit is zo gekozen naar aanleiding van de trends en ontwikkelingen maar ook vooral om duurzame reizen aantrekkelijk te kunnen maken voor jongeren. Dit wordt gezien als een uitdaging omdat jongeren vaak bewuster zijn wat betreft de prijzen van de vakanties en de activiteiten die erin worden geregeld. Dit zal allemaal zo goed mogelijk aangepast worden zodat het zowel duurzaam als leuk is voor de doelgroep dat gekozen is.

Met behulp van een aantal onderzoeken en analyses hebben we een maximale bestedingscurve berekend voor zowel Nederlandse als Zuid-Afrikaanse jongeren. Hieronder ziet u wat deze jongeren te besteden hebben aan een duurzame vakantie.

De Nederlandse reiziger zal een budget moeten hebben van maximaal €2075,-

Dit houdt in dat de Nederlandse reiziger een budget heeft van €207,50 per dag, hierbij wordt rekening gehouden dat er bepaalde voorzieningen worden inbegrepen in de prijs.

De Zuid-Afrikaanse reiziger zal een budget nodig hebben van maximaal €1750,-

Dit houdt in dat de Zuid-Afrikaanse reiziger een budget heeft van €175,- per dag, hierbij wordt rekening gehouden dat er bepaalde voorzieningen worden inbegrepen in de prijs.