Duurzaam Sunsation

Als reisorganisatie kun je op verschillende manieren van elkaar verschillen, denk hierbij aan prijs, kwaliteit, type reizen en doelgroepen. Wanneer het om duurzaamheid gaat zijn er twee typen reisorganisaties.  Je hebt duurzame ondernemingen, maar ook Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemingen, beter bekend als MVO´s.  Duurzame ondernemingen richten zich voornamelijk op de zogenoemde 3 P´s. People, Planet  en Profit zijn bij deze reisorganisaties constant in balans. Ze willen milieuvriendelijke, natuurvriendelijke en CO2 compenserende reizen aanbieden. Hierbij zijn ze gericht bezig om op lange termijn te zorgen voor zowel het creëren van banen op de plaats van bestemming als er voor te zorgen dat de lokale bevolking niet achtergesteld worden en mee in de winst kunnen delen.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is precies het zelfde als duurzaam ondernemen, alleen richten deze reisorganisaties zich naast de 3 P´s ook nog eens op een duurzame bedrijfsvoering. Het gaat er hierbij om, dat het milieu / de natuur zo min mogelijk wordt aangetast. Informatie grotendeels via internet verspreiden en als het echt niet anders kan brochures op recyclebaar papier drukken en nadrukkelijk vragen aan de gene die deze ontvangt, de brochure retour te zenden naar de reisorganisatie. Het verschil tussen de type reisorganisatie ligt dus voornamelijk op het gebied van diensten (duurzaam ondernemen) en op het gebied van diensten en bedrijfsvoering (Maatschappelijk verantwoord ondernemen).

Sunsation is een Maatschappelijk Verantwoorde Organisatie. Duurzaamheid is te zien in zowel de dienstverlening als in de bedrijfsvoering. Reizen worden zo georganiseerd dat iedereen een verplichte greenseat heeft in het vliegtuig. Brochures worden via internet verstuurd, maar met hoge uitzondering kan de brochure ook opgestuurd worden. Deze brochures zijn dan op duurzaam papier geprint en we vragen iedereen dan ook nadrukkelijk deze weer retour te zenden na gebruik.

Wij doen er alles aan om de 3 P´s in balans te houden. Dit doen wij onder andere door:

* Greenseats te verplichten wanneer men bij ons een reis boekt, deze zitten al bij de prijs inbegrepen.
* De lokale bevolking van het desbetreffende land ook deel uit te laten maken van de reis
* Promotie voornamelijk te regelen via internet, sociale media en door free publicity.
* Het tegen gaan van de leakage in het land van bestemming en het stimuleren van het multiplier effect.
* Er zijn vele voorbeelden van onze unieke reisproducten.
* Fietstochten door de stad i.p.v  bussen.
» Dit om de CO2 uitstoot zo min mogelijk te houden. Natuurlijk kunnen we er niet voor zorgen dat er helemaal       geen   CO2 uitstoot zal zijn, we gaan immers met het vliegtuig en vervolgen de reis met de bus. Maar door deze fietstochten zal er minder CO2 zijn
* Het dansen van de Flamenco dans onder leiding van de lokale bevolking
» Zo zorgen we ervoor dat de bevolking bij de reis betrokken raakt en zo de manier van leven overbrengt naar jullie als reiziger.
* Verplichte greenseats in de vliegtuigen
* ‘Een dag in het leven van…’ een gastgezin uit Trevélez